Jindra Gronych – bývalý závodník a nyní spoluorganizátor Rally Jeseníky

Tiskové zprávy | sobota 04.10.2008

V organizačním výboru pořádajícím II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008 stojí rovněž Jindřich Gronych, který v minulých letech pravidelně absolvoval soutěž jako jeden z aktivních jezdců. Dokonce při šestnáctém ročníku v roce 1985 Rally Jeseníky vyhrál, tehdy pilotoval vůz VAZ 2105 a spolujezdce mu dělal Aleš Jirátko.   V novodobé historii Rally Jeseníky stojí v čele organizátorů a připravuje tuto předposlední podzimní soutěž šampionátu v jednodenních rallysprintech. Při tiskové konferenci přiblížil účastníkům dřívější podobu této soutěže a vysvětlil například důvod, proč nynější tratě nejsou šotolinového charakteru.



Jindra Gronych

„V sedmdesátých letech a na začátku osmdesátých let byly vozy univerzální  a nebylo zapotřebí je nastavovat speciálně na šotolinový povrch. V dnešní době to nicméně technika nedovoluje a je zapotřebí změnit nastavení vozu od základu, což pro týmy představuje nemalé finanční náklady. Při šotolinových rychlostních zkouškách by se nyní mnoho soutěžících nepřihlásilo a soutěž by nebyla pro diváky již tolik atraktivní. K tomu se v okolí Jeseníků podobné šotolinové úseky nevyskytují,“ uvedl Jindřich Gronych.

Gronych hovořil i díky svému dřívějšímu působení na zdejších tratích o důvodu, proč se do startovního pole hlásí tak vysoký počet jezdců mladších i těch starších. „Všechny nás překvapil vysoký počet přihlášených posádek, i když je o mistru v rallyesprintech pro letošní rok rozhodnuto. Jeseníky jsou počasím nevyzpytatelné a podzim je zde kouzelný. Pro některé mladší jezdce zdejší tratě představují vzpomínky, protože zde soutěžili také jejich otcové. I to je jeden z důvodů, proč mají jezdci zdejší tratě v oblibě,“ prohlásil závěrem Gronych.

Ve Šternberku 3. října 2008

Roman ORDELT
tiskový mluvčí AZ pneu Rally Jeseníky